„V Bostonu je všechno lepší“

11.01.2019

Dnešní den byl pro mě něčím nečekaným, něčím zcela výjimečným. Do rukou se mi dostala kniha Námi to končí od Colleen Hooverové. A musím říci, že jestli jsem si do této chvíle myslela, že už mě žádná další kniha nerozhodí, tak jsem se velice zmýlila. Protože tento jedinečný příběh ve mně vyvolal ohromnou bouři pocitů...

Mému otci, který se ze všech sil snažil potlačovat to nejhorší v sobě. A mé matce, která se postarala, abychom ho nikdy neviděli ve chvílích, kdy se mu to nedařilo.

Když jsem si z knihovny vypůjčila mou třetí knihu od Hooverové v pořadí, myslela jsem si, že to bude typická oddychová "hooverovka", jenomže ono tomu tak nebylo. Po přečtení první kapitoly jsem jistojistě věděla, že tato kniha mi dá emočně zabrat. Nedokázala jsem se tomu ubránit. Prožívala jsem každou řádku, každou zmíněnou emoci. Žila jsem jiný život...

Děj začíná seznámením Lily a Rylea na jedné bostonské střeše, kam se oba vydali vstříc vytoužené samotě. Lily zrovna zemřel otec a Ryle vzpomíná na minulost, ve které to dost podělal. Ryle nehledá nic vážného, sex na jednu noc je dosti vyhovující. Naopak Lily je typická romantická duše, která touží po pravé lásce. Dokáže se však člověk změnit a vzdát se svých ideálů?

,,Podle mě není na škodu, když si člověk trochu hlídá jazyk," prohodila jsem. ,,Nahá pravda je jen málokdy pěkná."

Chvíli na mě zíral. ,,Nahá pravda," zopakoval. ,,Ten výraz se mi líbí." Otočil se a vydal se doprostřed střechy.

Lily má sen. Zahořela láskou ke květinám, a proto by chtěla zkusit zariskovat a otevřít si vlastní květinářství. Ryle má taky jeden sen. Chce být nejlepší. Nejlepší neurochirurg v nejlepší nemocnici. Úspěch pro něho znamená všechno. Ale co když se sny dají na ústup kvůli lásce?

,,Můj otec byl surovec. Ne vůči mně - vůči mámě. Když se někdy hádali, rozzuřil se tak, že ji uhodil. Pak se jí to pár týdnů snažil vynahrazovat. Nosil jí kytky, vzal nás na dobrou večeři. Někdy nakupoval dárky i mně, protože věděl, jak nenávidím, když se hádají. Jako dítě jsem se někdy těšil na to, až se zase budou hádat. Věděla jsem, že mámu uhodí, a že dalších čtrnáct dní to bude jedna báseň."

Dokáže člověk zapomenout na svou minulost? Dokáže potlačit to, co je v něm hluboko zakořeněné? Dokáže láska přestát všechno? V dobrém i ve zlém, ve zdraví i v nemoci. Jenomže on nemůže si pomoci...

Kniha je protkána zápisky z Lilyina deníku. Stále nemůže zapomenout na svou první lásku Atlase. Na bezdomovce s nímž se poprvé milovala. Na kluka, kterého kdysi dávno zachránila před krutostí světa i před ním samotným. Platí zde, že stará láska nerezaví?

Kdo by to byl čekal, Ryle se změnil. Lily učarovala jeho srdce natolik, že se rozhodl být pro ni lepším mužem. Oba dva se spolu učí žít. Lily otevírá své vysněné květinářství za pomoci Allysy, která je Ryleiho sestrou. Oba mají to, po čem nejvíce touží. Jsou úspěšní a našli skutečnou lásku.

Ležel na ní.

Byli na gauči. Držel ji rukou za krk a druhou jí vyhrnoval šaty. Snažila se ho odstrčit. Zůstala jsem tam stát jako přimrazená. Máma ho prosila, ať ji pustí, ale on ji praštil do obličeje a houkl na ni, ať drží hubu. Nikdy nezapomenu, co jí řekl. ,,Tak ty stojíš o pozornost, co? No tak si ji kurva užívej, když ti ji dávám!" Po tom máma znehybněla a přestala se s ním prát. Slyšela jsem ji plakat, a potom zašeptala: ,,Prosím, buď potichu, ať nevzbudíme Lily."

Prosím, buď potichu.

Prosím, buď potichu, když mě znásilňuješ, drahý.

První setkání Rylea a Lilyiny matky proběhne v restauraci Bib´s, kde Lily potká po tolika letech Atlase, který v ní pracuje. Od té doby na něho myslí více než obvykle a Ryle si všímá, žárlí. Lily se s Rylem dostává do konfliktu, který končí nešťastně. V Lily se vynořuje myšlenka na jejího otce. Nedokáže si pomoct. Doufá, že se mýlí a Ryle není jako on. A i přesto všechno si Rylea nakonec bere za muže v Las Vegas. Tím zpečetila svůj osud. Násilí se totiž ještě nekolikrát opakuje a Lily už nedokáže předstírat. V tu chvíli na scénu opět přichází hrdinský zachránce Atlas, který vezme Lily na nějaký čas k sobě a poskytne jí bezpečný úkryt.

A je to tady. Lily se dozvídá, že je těhotná v tu nejnevhodnější dobu. Její manžel je násilník a jeho dítě právě roste v ní samotné. Jak tohle zvládne?

Třeba se tenhle slib mezi novomanžely nemá brát tak doslovně.

V dobrém i zlém?

Tak na to

já Ti

seru.

Lily

V poslední a závěrečné části knihy jsem na Lily nesmírně pyšná. Je to bojovnice. Má v sobě velkou sílu a odvahu. Když se jí narodí dcera Emerson Dory, už ví, co se svým životem. Ví, co musí pro sebe i pro svou dceru udělat. Někdy jsou totiž nejlepší rozhodnutí ta nejbolestivější. Lily je připravená. Je připravená dát sbohem své lásce. Chce rozvod, chce, aby to Ryle pochopil. A on chápe, ale to neznamená, že to nebolí. Bolest je v tomto případě nevyhnutelná.

Odtáhl se ode mě, a když viděl moje slzy, položil mi ruce na tváře. ,,Kdyby ses v budoucnosti... nějakým zázrakem... cítila na to znova se zamilovat... zamiluj se do mě." Přitiskl rty na moje čelo. ,,Pořád jsi můj nejoblíbenější člověk na světě, Lily. A vždycky budeš."

A jdeme do finále. Závěr knihy vám bohužel nepovím, protože tato kniha rozhodně stojí za přečtení. Dle mého názoru by si ji měla přečíst každá žena. Tato kniha v sobě nese poselství a předvádí nám ohromnou vnitřní sílu, která je v každé z nás. Tak objevte svou vnitřní sílu a buďte statečné, aby na vás mohly být vaše dcery právem hrdé. Všichni máme právo na lásku, na lásku, která neubližuje a neničí.

Musíš plavat dál...

© 2017 Irena Otáhalová. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky