Lufťačka a Parakripl

31.01.2019

Nenásilné. Oddechové. Lehké. Svěží. Takové je čtení knihy Léto, kdy jsme se potkali od Robin Constantinové.

Mně samotné zpočátku trvalo, než jsem se do knihy a děje, který nabízí, plně vžila. Povězme si to upřímně, tato kniha je plná klišé. Avšak v každém z nás je kousek romantika, i když je možná až moc hluboko. Čtenáře potěší jednoduché zpracování příběhu i oddechový styl psaní autorky. Při čtení této knihy jsem vyhnala všechny své pesimistické myšlenky z hlavy a ztratila se na míle daleko. Chvílemi jsem měla dokonce pocit, že cítím svěží mořský vánek na své kůži. Miluji svobodu, kterou knihy nabízí...

Hlavní hrdinka Cassidy má za sebou nepříjemný rozchod se školním frajírkem Gavinem. Hlavní hrdina Bryan se vypořádává s nelehkou situací, ve které se zrovna nachází. Bude Cassidy zase někdy šťastná? A bude Bryan zase někdy surfovat na vlnách útěchy?

Moje babička vždycky říkávala: ,,V jedné dlani přání a v té druhé sraní - hádej, která bude plná první?" Nikdy jsem tomu nerozuměla, protože, fuj, kdo by si dobrovolně bral hovno do ruky? Pak jsem potkala Gavina Henleye a pochopila to.


Cassidy jede na celé prázdniny ke svému otci, kde má pracovat v místním dětském táboře. To jediné, co chce, je zapomenout. Myslí si, že když od všechno uteče, tak zapomene na Gavina a na jeho zradu, která Cass na srdci tíží. Avšak když potká Bryana, ochrnutého surfaře, který na táboře také pracuje, bolest, kterou cítí, jako kdyby byla najednou snesitelnější. Postupně se oba vzájemně sbližují a jeden v druhém nachází to, co nejvíce potřebují. Klid. Úctu. Pochopení.

Vsadíme se, Lakewoode. Tenkrát jsem se vytahoval a dobíral si Nicka kvůli jeho nové posedlosti parkourem. Kontejnery byly blízko u sebe a nad nima větev stromu. Díval jsem se, jak to dělá. A věděl jsem, že to svedu líp.


Cassidy během letního pobytu poznává spoustu nových tváří. S postupem času se její vztahy mezi otcem, jeho ženou a nevlastním bratrem lepší a Cass najednou zjišťuje, že být s nimi je pro ni už skoro přirozené. Ráda pomáhá v kuchyni a každé ráno chodí k bazénu připravovat ručníky. Na tom samém místě každé ráno potkává Bryana, který trénuje v bazénu, aby byl silný. Cassidy a Bryan kolem sebe krouží a čtenář zdlouhavě čeká, než si to ti dva konečně uvědomí. Je jim spolu dobře, rozumí si a oba dva jsou konečně šťastní. Takže co víc chtít, co víc si přát?

Cass.

Nikdy jsem nevěřil těm kecům, že něčí přítomnost může rozsvítit místnost, ale když jsem ji uviděl, všechno jako by se zaostřilo. Všechno ve mně toužilo zamířit jejím směrem, toužilo, aby přišla blíž.


V celé knize se vlastně nestane nic mega zásadního, ani nic co by vám totálně vyrazilo dech. Všechno to k vám přichází v pomalých vlnách a vy to právě proto dokážete všechno dokonale v klidu vstřebat. Jediné "drama", které nastane, je příjezd bývalého přítele Cassidy. Gavin se ji snaží získat na svou stranu, chce ji zpátky. Cassidy v tu chvíli přichází o Bryana a odchází s Gavinem. Je však jasné, že takhle to skončit nemůže. A proto se Cassidy rozhodne, že Gavin už do jejího života nepatří a patřit už nikdy nebude. Vybírá si volbu, která je jejímu srdci nejblíže. Vybírá si lásku.

Závěr je očekávaný a naprosto nepřekvapující. Avšak ukončení knihy je to velice milé a příjemné. Sama za sebe říkám, že se mi to líbilo. V tu danou chvíli jsem měla náladu přesně na takovouhle knihu, takže za mě super. Nicméně věřím, že se najdou i tací, kterým se kniha líbit nemusí právě kvůli absenci napětí, zvratů a překvapení. Mým závěrem však je, že pokud jste milovníkem letních romancí a oddechové čtení, pak je tato kniha dělaná přímo pro vás.

Bylo to gesto víry a pouze jediná možná odpověď.

,,Ano."

© 2017 Irena Otáhalová. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky